Tuesday 2 August 2016

Baiknya Allah untuk kita.

Dulu masa sekolah, time tu takdela baik sangat. Tengok orang pakai niqab, terdetik kat hati " Ya Allah, tenangnye tengok orang pakai pakaian yang engkau redhai, layakkah aku nak sarung pakaian tersebut. "

Alhamdulillah, Allah Maha Mengetahui segalanya. Dia dengar doa yg terdetik sekilas cuma. Dia beri aku rasa nikmat hidayah, Dia pimpin aku untuk lebih dekat kepadaNya. Dan yang paling terkesan, Dia izinkan aku berniqab pada tahun 2014. Tapi tu tak bermakna aku dah total jadi muslimah yang dijamin syurga.

Dengan sehelai kain yang aku bawa dimuka, aku telah memegang satu amanah yang besar buatku, kerana apabila setiap langkah yang diatur aku membawa nama islam. Mana mungkin aku boleh cemarkan nama islam dalam pakaian yang sebegini.

Hari demi hari, Allah berikan ujian buat aku dan keluarga, pelbagai tomahan yang kami terpaksa hadap untuk buat aku dan keluarga lebih kuat dan dekat denganNya.
Kini, aku nak setiap rasa manis, nikmat hidayah yang diberikan dapat dirasai oleh saudara seagama dengan aku yang lain. Kau takkan pernah rasa puas bilamana ada suatu malam hanya kau dan Dia, kau boleh luahkan segalaNya pada Dia.

That time kau akan rasa betapa luasnya kasih sayang Dia pada kau.
Cubalah. Baru kau akan mengerti rasa nikmat yang cuba aku ungkapkan ini.

No comments:

Post a Comment